از تهران یک روزه به کجا برویم
نوشته شده توسط : triptravel

اگر پایتخت نشین هستید یا به تهران زیاد سفر میکنید و برای آخر هفته خود به دنبال مقصدی میگردید که از نظر مسافتی نزدیک است و همچنین  جذاب و دیدنی باشد، به شما پیشنهاد میدهیم این مقاله را تا انتها بخوانید. ایران پر از جاذبه های  طبیعی است. شاید باورش برای اکثر ما سخت باشد اما بسیاری از همین زیبایی ها درست در چند کیلومتری ما هستند و ما خوشبختانه به قدری خوش شانس هستیم که  میتوانیم به راحتی و حتی یک روزه به این مکان ها سفر کنیم. تنها کافی است دل به جاده بزنیم و خود را به دست طبیعت بسپاریم. برای تهیه بلیط هواپیما میتوانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

مرداب سراوان – گیلان

خیال انگیز، رویایی، چشم نواز. هرچه در وصف این مرداب برایتان بگوییم کم است. باید آنجا را با چشم های خودتان ببینید تا باور کنید آن چیزی که تا به امروز فقط در فیلم ها می دیدید در گیلان خودمان هم وجود دارد. در بدو ورود به پارک جنگلی سراوان منظره ی سبز رنگ این مرداب چشم ها را به خود خیره میکند. شما همچنین میتوانید سوار بر قایق های پدالی از زیبایی این مرداب لذت دوچندان ببرید. بهترین زمان برای بازدید از این مکان فصل بهار و تابستان است. این مرداب در کیلومتر ۱۷ جاده رشت به تهران واقع شده است و فاصله ی آن از تهران ۳.۵ الی ۴ ساعت است.

 

تپه های مریخی – سمنان

شاید شما هم از شنیدن این اسم شوکه شوید ولی اگر تنها یک بار به دیدن این تپه ها بروید و آنجا قدم بزنید میبینید که گویی تکه ای از سیاره مریخ کنده شده و در جنوب سمنان فرود آمده است. خاک سرخ و زرد این تپه ها منظره ای بسیار دیدنی را برای گردشگرانی که به این منطقه می آیند رقم زده است. جالب است بدانید که این مکان تحت عنوان پارک گردشگری فضایی در ناسا به ثبت رسیده است. این تپه ها در استان سمنان و در ۴ کیلومتری شرق شهرستان آرادان واقع شده اند.

 

باداب سورت – ساری

چشمه های پلکانی باداب سورت یکی از عجایب طبیعی دنیا به شمار میرود. در زبان محلی، باداب به معنی آب گاز دار است. هزاران سال طول کشیده است که این تراس های آب گرم به وجود بیایند. عمق این چشمه ها به ۱۵ متر هم میرسد و برای درمان رماتیسم یا بیماری های پوستی بسیار مفید اند. این چشمه ها دو نوع هستند. هر دو نوع آب بسیار شوری دارند اما یکی از آنها بزرگتر و نارنجی رنگ است. بهترین زمان برای تماشای این چشمه ها هنگام غروب آفتاب است. برای بازدید از این چشمه های چشم نواز باید به ساری بروید سپس جاده ی ساری-کیاسر را دنبال کرده تا به روستای اروست برسید.

 

دفراز – رستم آباد

دفراز یا استخرگاه در سالهای اخیر به یکی از پر بازدید ترین نقاط گردشگری تبدیل شده است. اگر برای مدتی میخواهید از شلوغی و هیاهو شهر دور شده و از آرامش طبیعت بهره مند شوید، حتما به این روستا سری بزنید. تصور کنید که صبح خود را دریک کلبه چوبی کنار دریاچه با صدای مرغ و خروس و گاو پرندگان شروع میکنید، چای تازه دم و خوش عطرتان رامینوشید، دور تا دورتان را جنگل و دشت احاطه کرده است و از هوای خنک و تمیز آنجا لذت میبرید. گفته میشود که این روز ها برای اجاره کلبه باید ماه ها در صف رزرو منتظر بمانید اما ما به شما پیشنهاد میدهیم هرچه زودتر بار و بندیل خود را ببندید و به جای اقامت در کلبه چوبی، از روستاییان خانه اجاره کنید. دفراز در ۳۵ کیلومتری رودبار و در فرعی رستم آباد واقع شده است، هنگامی که به آنجا رسیدید حتما از اهالی روستا بخواهید که راهنماییتان کنند.

 

مرداب دیوک – کلاردشت

کفش های مخصوص پیاده روی خود را بپوشید و به سمت کلاردشت حرکت کنید. از میان جنگل های دل فریب دیوک که بگذریم،  قدم به قدم به مرداب دیوک که در میان درختان آرمیده است نزدیک خواهید شد و مطمئنا یکی از خیال انگیز ترین مناظر عمرتان را خواهید دیدبا تابیدن پرتو های نور خورشید به مرداب پوشیده شده از خزه های سبز رنگ زیبایی آن چندین برابر میشود، پس بدون شک بهترین زمان برای رفتن به این مکان دیدنی در فصل های بهار و تابستان است هرچند از خش خش برگ های پاییزی و زیبایی این جنگل در فصل های دیگر هم نمیتوان گذشت.

 

دریاچه نمک حاج علیقلی – دامغان

این دریاچه نمک سالهاست که مقصد عاشقان مناظر کویری استبه سمت دامغان حرکت کنید و در نزدیکی روستای خوزان از اهالی آنجا برای پیدا کردن محل دقیق آن کمک بگیرید. این دریاچه یکی از بزرگترین دریاچه های نمک ایران است و زیبایی آن نظیر ندارد. وقتی به آنجا رسیدید تا چشم کار میکند املاح نمک را میبینید که به صورت شش ضلعی بر زمین نقش بسته اند. دستان طبیعت این منظره حیرت انگیز را نقاشی کرده و تماشای آن بدون شک تجربه بی نظیری را برایتان رقم خواهد زد. اگر خوش شانس باشید و باران هم آمده باشد بلور های نمک بزرگ ترین آینه طبیعی را به شما نشان خواهند داد.

 

دشت هویج – لواسان

در قسمت شمالی روستای افجه در نزدیکی لواسان دشت بزرگ و زیبایی وجود دارد که روزی شکارگاه ناصرالدین شاه قاجار بوده است. در امتداد این دشت راه مالرویی به نام شاه عباسی وجود دارد که به دشت لار و سایر مناطق ییلاقی می رسد. دشت هویج یکی از مناطق بسیار بکر و زیبای ایران است اما متاسفانه بر خلاف تصور عموم اثری از هویج در آن دیده نمیشود و سالهاست که کشاورزان از زمین های آن استفاده نمی کنند. نام دیگر این دشت، گرچال است. بهتر است گردش خود را در این منطقه از صبح زود آغاز کنید تا در طول روزگرما، شرایط را برایتان سخت نکند.

 

مرداب هسل – چالوس

هسل در زبان محلی به معنی راکد است. این نام را اهالی منطقه به این مرداب داده اند. زیبایی وصف ناشدنی این مرداب همه ی چشم ها را به خود خیره میکندبا هر قدمی که به سمت آن برمیدارید بیشتر مات و مهبوت زیبایی آن خواهید شد. سطح این مرداب با خزه هایی پوشانده شده است که هرچه بیشتر به فصل پاییز نزدیک میشویم بیشتر به رنگ صورتی در می آیند. این مرداب در اعماق جنگل های انتظار شما را میکشد و برای گردشی یک روزه بهترین انتخاب است. باید بدانید که این مرداب در فاصله ۱۰ کیلومتری شهرستان چالوس در مجاورت مرزن آباد واقع شده است، هنگامی که به چالوس رسیدید به سمت روستای سینوا بروید و از ثانیه به ثانیه نفس کشیدن در کنار مرداب هسل لذت ببرید.

 

 

 از تهران یک روزه به کجا برویم

 





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: